Hua Hin - Bkk

Image
Image Image Image Image Forum for discussion in Dansk, Svensk, Norsk og Finsk.
Post Reply
PGS
Amateur
Amateur

Hua Hin - Bkk

Post by PGS » Sat Oct 19, 2013 6:24 pm

Hei, jeg prøver meg med et innlegg her selv om aktiviteten på den nordiske del av forumet synes veldig lav.
Jeg skal til HH i jul/nyttår, og kunne tenkt meg en utflukt til Bangkok noen dager. Hvordan kommer man seg enklest tur/retur HH - BKK? Takknemlig for gode råd og tips.

mvh, PG

Chromeman
Professional
Professional

Re: Hua Hin - Bkk

Post by Chromeman » Sat Oct 19, 2013 7:04 pm

Det er plenty med muligheter for å reise mellom Hua Hin og Bangkok. Du har buss og minibuss, tog og taxi/private biler. Og fra 15. november starter lavprisselskapet NokAir med flyvninger mellom Bangkok og Hua Hin 3 ganger i uka.

En kjapp googling gir dette:[Mod Edit] Links to rival websites is not permitted.
Minibuss wrote:Minibuses are much faster than buses. They cover the distance is about two and a half hours. They have a limited seating capacity of 11-12 seats. In Bangkok, minibuses start from Ratchawitee Hospital near the Victory Monument.

Minibuses ply the route every 15 minutes from 0600 hrs to 1900 hrs. The ticket costs 200 THB. In Hua Hin, the minibuses unload passengers in a site off Petchkasem Road in the centre of town.
Tog wrote:Train is a safer and comfortable way to reach Hua Hin from Bangkok. Trains run from Hua Lum Pong Railway Station in Bangkok to the historic Hua Hin railway station. Both stations can be reached easily.

http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
Tenker du på å ta taxi/privat bil med sjåfør så er det bare å google "[Mod Edit] This forum provides competetive taxi services" og du finner mange muligheter.

PGS
Amateur
Amateur

Post by PGS » Mon Oct 21, 2013 3:00 am

Hei Chromeman, takk for informasjon.

Chromeman
Professional
Professional

Post by Chromeman » Mon Oct 21, 2013 3:38 am

Subject: Hua Hin - Bkk
PGS wrote:Hei Chromeman, takk for informasjon.
OK, litt informasjon forsvant i sensuren, men det er bare å google på de forskjellige reisemåtene. Selv mange små taxifirmaer med kun en bil og sjåfør, har hjemmeside nå...

Ha en flott ferie!

Lev
Forum Admin
Forum Admin

Post by Lev » Mon Oct 21, 2013 8:23 am

Post Reply